Oorlog in Libanon

Libanon ligt onder vuur. Het conflict dat al decennialang voortduurt is afgelopen week in alle hevigheid opgelaaid. Eerst kwamen er in het hele land apparaten tot ontploffing, gevolgd door luchtaanvallen op de hoofdstad Beiroet. Gisteren vonden er grootschalige bombardementen plaats in Zuid-Libanon. Het land dat al in crisis verkeerde vanwege het vluchtelingenprobleem, de economische en politieke instabiliteit en een tekort aan basisbehoeften als voedsel, gezondheidszorg en elektriciteit, lijkt menselijk gezien aan de grond te zitten.

Het conflict treft ook de vele christenen die in Libanon wonen. De verschillende bevolkingsgroepen wonen naast elkaar en door elkaar. Het treft iedereen. Een christelijke leider verwoorde het als volgt “Het voelt alsof twee reusachtige olifanten in één huis met elkaar vechten en wij staan er tussenin.” Een ander vertelde: “Het voelt alsof we in elkaar worden geslagen. We zijn er kapot van.” De kerk worstelt en is wanhopig.

Help ons helpen

Vanwege de bombardementen is een enorme groep mensen op de vlucht geslagen. Er is een grote nood aan eten, medicijnen en onderdak. Via ons netwerk van lokale, betrouwbare Libanezen kunnen wij ter plaatse hulp bieden op maat bieden. Wil je helpen om direct of indirect getroffenen te helpen, maak dan een gift over. Geef eenvoudig online of maak een bedrag over naar NL71ABNA0545201071 t.a.v. Noodhulp Libanon

Help je mee?

Geef nu eenvoudig via een tikkie

Doneer

Bid voor Libanon

Twee maanden geleden was Matthijs samen met een vrijwilliger in Zuid-Libanon. Mensen die we persoonlijk kennen zijn gisteren ook gevlucht. Bid je met ons mee voor deze moeilijke situatie?

• Laten we bidden voor moed en kracht voor de christenen. Dat ze ondanks de situatie lichtdragers zullen zijn, te midden van de duisternis in het land.
  • Laten we bidden dat hun licht niet zal doven en dat ze zich gedragen weten door de wereldwijde kerk.
  • Bid dat God Libanon spaart omwille van de rechtvaardigen in het land, zoals Abraham bad in Genesis 18.
  • Bid voor de-escalatie en vrede in het hele Midden-Oosten.

Schrijf hier je gebed op voor christenen in Libanon (Nederlands of Engels). Wij zorgen dat het bij gelovigen in Libanon terecht komt ter bemoediging. Bedankt voor je gebed!

Bid je mee?

Schrijf hier je gebed op!

Jouw gebed